Yoga och livet

Stunder av mitt liv - Yoga, mat, resor och lycka

Hitta lugnet

Publicerad 2019-05-22 06:32:03 i Allmänt,

Vaknade fem, många tankar som snurrar, mycket nytt som är på gång, och mycket som händer. Vill dra i handbromsen men den är trasig och iväg skickad på verkstan, kanske jag behöver en helt ny? Och leveransen blir i mitten på juni lagom till när semestern börjar. 
Jag tänker så här, vi har alltid ett val, vilka människor som vi ska ha runt oss och hur vi ska låta dom påverka oss. Det finns bra och dålig energi, och jag tänker att jag lever här och nu och ska omge mig med människor som får mig att må bra. Ingen är perfekt och ens egenskaper gör att man är den man är, vilket också gör att man blir omtyckt för den man är och inte någon man borde vara. När de bra och mindre bra får balans. Ibland rubbas den här balansen och skillnaden som gör det till ett bra eller sämre varande är hur man väljer att bemöta det. Så innan man agerar ta en funderare är de nödvändigt att lyfta? För vem i så fall? Och om jag behöver så gör de på ett respektfullt sätt och med kärlek så att den som tar emot det förhoppningsvis inte blir sårad och att ni istället kan växa av det. Och ibland kan de vara så att man helt enkelt inte kan leva med det, och det är också okej. För bara du kan göra dig själv lycklig, man kan inte lägga det ansvaret på någon annan. Du väljer vilken stig du ska vandra under ditt liv.

"det är svårt att finna lyckan inom sig, men omöjligt att finna den någon annanstans"


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela