Yoga och livet

Stunder av mitt liv - Yoga, mat, resor och lycka

Då kör vi! :)

Publicerad 2017-01-10 12:50:09 i God man, kost,

 
 
Jag och min härliga vapendragar Isabella ska köra en månad utan socker i form av godis, bakelser osv. vi har inte tänkt lusläsa alla innehållsförteckningar, mat får vara mat bara vi håller oss borta från det där goda som jag som bekant har problem med. Har ätit något gott näst intill varje dag sen början av sommaren. skrämmande att det inte är jag som har kontroll över sockret, utan sockret som kontrollerar mig. Målet är väll att jag ska komma ur det, igen, men förhoppningvis kunna unna mig som vanliga människor gör, ibland, lite som med vuxen drickan, händer ibland men så sällan så man aldrig kommer ihåg när de var sist man tog sig ett glas ;)
 
så nu kör vi en månad fram!
 
 
 
Ska bli så härligt att göra gott som gör gott för en! förstår egentligen inte varför man väljer godis före det här? har alltid tyckt att det är så gott med de bättre alternativen för dels smakar de mycket bättre men även känns bättre i kroppen sen för vem mår dåligt efter att ha tryckt i sig en avokadochokladtårta? inte då jag iaf ;)
 
Vi valde verkligen rätt vecka också hehe tenta vecka och årsräkning för de jag är god man för ordnar jag med i detta nu, förutom denna lilla avstickare ;) Men du, har du funderat på att bli god man någon gång? Gå in på din kommuns sida och sök på god man så brukar all information komma, de är verkligen brist just nu och många som behöver hjälp. Krävs egentligen inte så mycket. hjärtat på rätt ställe, ett besök i månaden, betala räkningar och engång per år gör man årsräkning. Och fixar man allt på autogiro och en pärm så är halva jobbet gjort. Tillsammans kan vi göra skillnad. Är de något du funderar över och kanske har du tagit på dig ett uppdrag men känner dig osäker på något så hjälper jag gärna till, större frågor får överförmyndarnämnden svara på och dom är alltid så hjälpsamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela