Yoga och livet

Stunder av mitt liv - Yoga, mat, resor och lycka

Hot stone massage

Publicerad 2018-02-22 10:14:49 i Hälsa,

 
 
Vet du, det absolut bästa som finns är hot stone massage, var igår på cauco och fick mig en massage. så skönt! Var helt avslappnad, även hon (som masserade) sa att hon la märke till det, att det inte är så ofta man får in folk som kan slappna av på det sättet. Och ändå är jag tok stressad och åkt på magkatarr, så heja henna! Men när de var klart så var jag piggare än alla nätters sömn sen i december, vaknar inte ens så pigg! Är alltid trött på morgonen fast jag inte kan sova. Så de behövdes verkligen :) 
 
Det är väldigt intressant också för hon sa att stenarna blev fort kall på en sida, kan vara bland annat ett tecken på dålig blodcirkulation sa hon. När vi började prata om det så visade det sig att de var den sidan jag har min skada på. Så det tackar jag extra mycket för, då kan jag hjälpa kroppen lite extra med det :)
 
"Massagen ökar blod- och lymfcirkulationen, stimulerar cellförnyelsen och lindrar muskelvärk. Den har en lugnande och stressreducerande effekt samtidigt som den ger ny kraft och energi. Behandlingen hjälper till att rensa ut slaggprodukter och lämpar sig bra för Dig som vill varva ner, minska stressen och återhämta Dig.
Ni väljer själv mellan mjuk och hård massage med stenarna. Behandlingen passar alla som tycker om värme, att få varm massage. Syretillförslen till musklerna ökar och den ökade blodcirkulationen hjälper också till att transportera bort toxiner (gifter) och avfallsprodukter från musklerna. När de ytliga musklerna slappnar av (med hjälp av värmen) kan man lättare massera de djupliggande musklerna med hjälp av de varma stenarna." Kroppshalsan.com
 
Ja men du hör ju stenarna är ju så otroligt bra, när jag letade upp infon så såg jag att man kan köpa ett sånt här sett för ca 3000 kr, kanske man skulle lura sin karl till lite massage hehe för hälsans skull, absolut inte för att det är skönt host host Man får ju som både hälsa och njutning på köpet ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela