Yoga och livet

Stunder av mitt liv - Yoga, mat, resor och lycka

Fredag hela dagen!

Publicerad 2019-01-25 13:45:49 i Allmänt,

Ja men alltså, nu är de helg igen, och gissa vad den här damen ska hitta på? Hon ska på bio! Igen! Och igen tänker ni, vad lever hon för lyxliv? Ja men de ska jag tala om för er! Jag lever mitt lyxliv hehe nä men älskar bio och går de en film jag eller barnen vill se då går vi. Kosta vad de kosta vill, bio är det bästa 😄 idag far jag med min älskade gubbe och två vänner till oss, Elin och Björn. 




Höga förhoppningar på den här kan jag säga, tycker vanligtvis inte om svenska filmer. Men känns ändå som att den ska vara bra så då kör vi 😊

Igår satt jag helaste kvällen och gjorde en grovplanering till jobbet, vips så hade de gått fyra timmar, men när man sätter igång då kommer man som igång och man vill verkligen inte sluta. Hade nog kunnat sitta i fyra timmar till 😅 älsk på mitt jobb! Det bästa jobbet med dom bästa barnen. 


Men de blev klart och olta som jag ska jobba med i den här gruppen var också nöjd, så känns riktigt bra! 😁

Pratade med några bekanta under veckan, de var så tråkigt att höra. Att när de går bra för dom och dom fått nya ansvar osv så är de nästan ingen som unnar dom det. Det blir bittert på arbetsplatserna och man börjar köra med milimetervisan, så otroligt tråkigt! Vore de inte bättre om vi istället lyfte varann, grattade för möjligheterna det ger och faktiskt tog lärdom av varandra? Pelle kan ju få ta ansvar över beställningarna så ansvar Kerstin för kassan och Stina för säkerheten, så orkar vi alla lite bättre? Och kanske blir det lite bättre kvalitet på arbetet? Och Pelle, Kerstin och Stina grattis till era nya ansvars områden kommer passa er super bra. för oftast finns de ju en orsak att just den personen hamnade på den platsen Utan att alla ska behöva bli så negativa till förändringen, så se det positiva med att man faktiskt fick någon som ansvarar för kompetensutvecklingen. Typ, hänger ni med? Vi mår ju faktiskt ändå bättre av att vara se det positiva istället för att ha fullt fokus på det som är negativt 😁 annars blir vi ju som vår egen värsta fiende, istället för att komma hem från jobbet vara fortsatt irriterad så kan man berätta vet du? Sven fick fara på en kurs och när han kom tillbaka så lärde han oss hur vi skruvar in glödlampan, bra va? Nu kan vi alla fixa det! Annars låter de kanske så här vet du den där pip sven fick fara på kurs men inte jag! Han är ju så korkad som tror att jag ska byta några glödlampor de får han faktiskt komma och göra själv fast han jobbar i kontoret nere i Stockholm. De är bara känna efter, vad hade man föredragit? Vad känns bäst att ge och få tillbaka? Kanske de är just den förändringen som behövs för att en arbetsplats är en plats där de flesta mår bra 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela