Yoga och livet

Stunder av mitt liv - Yoga, mat, resor och lycka

Vadå 1 april?

Publicerad 2019-04-01 18:43:14 i Hälsa, Hållbar framtid,

Har du blivit lurad en dag som denna? Verkar som att jag sluppit det hehe men man vet aldrig, har inte sagt god natt till mina barn ännu 😁 dom tycker ju som det är väldigt roligt det här med 1 april 😅
Ja men hej och hå, ärligt så har jag visst inte så mycket tid att komma in här och ge ett litet avtryck från vad som händer i mitt liv, men fast det går så där två tre veckor ibland så kan man som ändå inte låta bli! Väldigt härligt att få skriva av sig och roligt att själv få gå tillbaka, en digital dagbok som ingen läser i smyg ytan med gott samvete kan titta in till lite då och då 😉

Just nu har jag lagt mig på en säng och vilar huvud och ben, en intensiv dag med föreläsningar och det har varit super kul! Mitt favorit ämne, hållbar framtid! Så har antecknat som tusan och kan inte vänta med att få dela med mig av alla smaskigheter! 😀
 



Många intressanta föreläsningar om vår växtlighet och hur viktigt det är att få tillbaka odlingarna i Sverige både för det ekologiska men även hållbarheten såklart, visste du att det minskat sjukt mycket? Över 50% på det mesta av de vi tidigare odlat och all import står för sjukt höga %! Räknade på en grönsak att vi hade import på över 75%, fast vi har möjligheten att odla det i Sverige. Förstå vilka förändringar vi kan göra? Istället för att skapa ångest och all annan negativitet så vänd det till något positivt genom vår egen handling och möjligheter vi redan har men som vi måste agera för att det ska ske. Jag tror på oss! Bara vi alla agerar, vad kan du odla hemma? Bort med släta gröna gräsmattor över hela gården och in med mer växtlighet 😊


Köpte en ny bok, har hört att den ska vara bra. Så den ska jag passa på att läsa här nu när jag får njuta av mitt eget sällskap. Men först ska jag njuta av ett annat härligt sällskap 😀 ska nämligen fara och äta med min goding tytti 😍


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela