Yoga och livet

Stunder av mitt liv - Yoga, mat, resor och lycka

Vimmerby

Publicerad 2018-07-15 20:40:51 i Semester,





Alltså Astrid Lindgrens värld! Hur magisk är inte den? Man blir som barn på nytt och minns tillbaka till det att man själv var liten. När man hade musik och i slutet fick skaka huvudet så sa alla att man såg ut som Ronja rövardotter, och hur glad blev inte jag? Hon var ju min stora idol, jag lekte att jag var hon och önskade mig ett hem i skogen när jag skulle bli stor, ett liv som hennes 😊 istället blev de ett hus inne i stan, men maskiner som fixar de mesta och utan djur 😂 men en vacker dag så kanske 😉 laxforsen hade varit en dröm 😍

Vi har haft de så underbart! Roligt att resa iväg med vänner, mycket lek, prat och ett fullt schema med saker man vill göra, jätte härligt! Aningen trött nu efter en intensiv vecka men så lyckligare i själen!









Vi bodde på lilla sverigebyn, en vegansk camping. Jätte mysig och kändes så där nära, ägarna pratade med gästerna lite här och där, djur som gick fritt runt och små söta stugor som man kunde bo i. Dom hade getter och får så ville man inte ha besök av dom var de bäst att lägga planket framför altanen så dom inte går upp till ens stuga 😅 maten var också god, men det var liknande mat båda dagarna så tredje dagen valde vi att äta inne i Vimmerby, men rekommenderar verkligen den här campingen för den som vill ha ett lugnt ställe där barn har mycket att göra. Och världens godaste vegan glass!


Så nu har vi lämnat Vimmerby och den lilla sveeigebyn och är redo för lite lugnare äventyr 😍


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela