Yoga och livet

Stunder av mitt liv - Yoga, mat, resor och lycka

Längtan till skogen

Publicerad 2019-01-22 13:55:42 i Allmänt,

Helgen gick super fort, hade en massa för mig. Barnen fick ett helt dygn! Med sin farmor och Kent, vad gör man nu för tiden när barnen är borta? Jag vet inte! 😱 De är som att jag har glömt bort. Jag slutade jobbet for hem, vi (Rikard) lagade lite god halloumiburgare och kollade film, njöt av tystnaden och planerade att sova länge. Du kan ju nästan gissa hur det gick med de 😅 vaknade halv sju! Haha upp och hoppa tog en lång stund på soffan med te och serier på Netflix. Sen fick jag städryck och tiden gick undan. Men något jag märkte var att jag som i bakhuvudet hela tiden gick och väntade på att få hämta barnen. Inte för att jag inte unnar dom detta, vet hur mycket dom älskar att få vara med sin släkt eller för att jag är snål och bara vill ha dom för mig själv. Utan för att jag är så sjukt van att ha dom att jag nästan glömt hur det är att vara själv. Måste som lära mig de på nytt, helt okej för mig. Ser faktiskt fram emot det, för de betyder att barnen fått en större frihet. Dom har fått växa inte bara på längden men även som personer. Mer självständiga att få egna minnen och utforska. Och sen får ju den här mamman också det 😉 växa på ett helt annat sätt. 

Vilket märktes sen för då blev de spelkväll hos catti och bio på söndag. Fast då låg dom ju och sov, så kan väll säga att det är små henna/mamma steg som jag tar 😉 har fortfarande svårt för att göra saker på egen hand om dom är hemma och inte sover så att säga. Men snart vet jag hur man är själv och hittar på saker 🙂 kanske hehe 


Har du sett a star is born? Så bra! De var den jag var och kollade på bio, lite skratt och gråt. Lär ju kolla den med Rikard också 😁

Nu är man ju typ halv förkyld igen, så blir lugna kvällar. Myste på med Angelika med både te och bok. Så härligt med dom här stunderna! Njuter för fullt av mina barn ❤️


Någon som vill ge mig en stuga i kurra? Behöver de! Längtar så mycket till skogen och lugnet, till en stuga runt hörnet. Men lite svårt när man inte har någon 😅 ska börja skrapa triss hehe nä men drömma får man iaf. Vem vet kanske en vacker dag får jah spendera mina helger och dagar i lugnet 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela