Yoga och livet

Stunder av mitt liv - Yoga, mat, resor och lycka

God Torsdag!

Publicerad 2019-01-10 18:47:37 i Förskollärare, yoga,

Måste erkänna att det är skönt att den här veckan har gått fort och de redan är torsdag! Första veckan är man alltid lite tröttare och det känns. Så ska bli skönt med helg och vila upp sig 😊 så gott de går, har ju dom där berömda springen i benen 😉

Igår tog jag och älskade Angelika en härlig yoga stund tillsammans. Och så glad hon blev! Yogan betyder mycket för henne, och hon kan bli ledsen om hon inte yogat på länge eller hör att jag ska göra det men att hon inte kan vara med ❤️


Min älskling ❤️ hon är så duktig på att lyssna på sin kropp och vad den behöver. Har lärt mig och gör de fortfarande så mycket av henne. Många djupa tankar och kloka ord 😊 


Vi använde dom här igår, hon tycker om att bygga upp vår stund med dom nästan lika mycket som hon gör att skapa sina egna positioner. Tog även med dom till förskolan idag och använde korten där man ska vara två med barnen för att stärka gruppen. De var väldigt uppskattat 🙂


Just nu njuter jag av den här boken, har väntat länge på att få läsa den. Och nu äntligen har jag fått tid till det 😃 älskar såna här böcker. Jag får drömma mig bort till det som min gypsetsjäl längtar så mycket efter. Tror de är så otroligt viktigt för mig att få bläddra i såna här böcker, kolla liknande filmer och drömma, längta och prata om det för annars hade jag blivit galen tror jag 😲😅 jag är inte gjord för det vardagliga livet som dom flesta lever och har aldrig varit det, jag måste få vara igång och röra mig. Få känna mig fri, jag är inte ett hus, bil och stanna på en plats människa och har aldrig varit det. Jag vill ta min ryggsäck på ryggen och bara fara. Vara med vänner och familj, träffa nya människor se nya platser och bara leva livet och njuta, kliva upp på morgonen och ta det lugnt med lite yoga,. Men jag har två barn och därför älskar jag mitt liv just nu som de är för jag hittar lyckan och kärleken hos mina barn. Jag vill bara vara med dom dygnets alla timmar och bara njuta av dom, dom är ju små nu. Jag hinner allt det där sen. Men till den dagen, så måste jag få drömma och längta så att jag känner mig fri ❤️ så att jag inte känner mig som en fågel i en bur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela